din intamplare,

Esti sigur?

viernes, marzo 22, 2013 yonneland 0 Comments

Ca sa poti spune ceva cu voce tare(adica pentru auzul/cazul/cititul) tuturor trebuie sa fii sigur pe ceea ce spui, sau cel putin sa dai impresia ca esti sigur pe ceea ce spui. Apoi mai e important si cui te adresezi, si asta implica alegerea tonului, al vocabularului si al vestimentatiei (sau al fundalului de pagina).

Oricum, ce mi-a luat mie cheful de a scrie si de a vorbi cu autoritate e ca pe zi ce trece sunt tot mai putin sigura de ceea obijnuiam sa fiu sigura. Relativismul mi-a intrat bine de tot in oase si nu odata intampin impresia ca ma invart in cerc. 

Partea buna (sau ne-buna  -  ti-am zis ca relativismul e peste tot?!) e ca nimeni n-a ajuns la concluziile finale. Buna, pentru ca asa poate lumea sa tot caute si nimeni nu are autoritatea suficienta sa puna punctul final, emblema ce si-ar insusi-o ca autoritate de Zeu (cum de altfel au facut-o pana acum) , Ne-buna: pentru ca asa influentele si manipulatea pot fi duse la extreme. 

Asa ca depinde de cine incheaga mai bine un manunchi de argumente, cine striga mai tare, cine stie sa mangaie mai bine urechile spectatorilor, cine are numele de familie mai strident, cine a facut mai multe facultati, cine vorbeste mai multe limbi straine sau feromonii cui ne atrag mai tare. 

Poate exista si concluzii definitive si absolute, cum ca apa e uda si focul arde, dar in afara de legile de tip stiintific, multe adevaruri sunt influentabile, ca de exemplu: care religie e mai adevarata, cine are mai multa dreptate: barbatul sau femeia, sau ce facultate o sa te lase lustruit si slefuit pentru un loc de munca briliant imediat ce ti-ai luat licenta. Vreau, nu vreau, adevarul depinde, si nu o sa fac greseala sa zic "in ziua de astazi" pentru ca doar cateva foi din cartile de istorie trebuiesc rasfoite ca sa ne dam seama ca a depins intotdeauna.

Si totusi, de ce mi-e mie asa draga ideea de adevaruri absolute si concluzii definitive? Nu poate fi numai de la lene... zic eu.

Aaaa, mi-am adus aminte de doua chestii; una a zis-o DM la el pe blog si mi-a placut tare tare tare si una am citit-o mai ´nainte pe un alt blog



p.s. Pot sa gasesc contraargumente pentru argumente si argumente pentru contraargumente; daca pun asta la rubrica abilitati in CV imi gasesc mai repede practici?

You Might Also Like

0 pareri: